سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در ورژن جدید نرمافزار فلوئنت

در ورژن جدید نرم‌افزار امکان اخذ نتایج مسئله دلخواه بر پایه زمان حل وجود دارااست . این قابلیت در نصیب Report Files،Report Plots و Calculation Activities به نرم‌افزار بیشتر گردیده میباشد . در واقع با این قابلیت و امکان امکان ذخیره‌سازی و نمایش نمودارها و داده‌ها برای گام‌های وقتی متغیر ساخت شده می باشد . نمونه‌هایی از این امکان را در صورت 16 مشاهده می‌فرمایید . 

 

انجام پروژه در انسیس فلوئنت 

 

صورت 

16: پس‌پردازش و مانیتورینگ بر شالوده زمان حل 

در نهایت یکی از ویژگی‌های مهم بیش تر گردیده به ورژن جدید، جور توربولانسGEKO (Generalized K-Omega) هست . در ورژن‌های پیشین نرم‌افزار، از آنجایی که هر جور توربولانس برای حل مسائل مختص مطلوب بود به همین منظور برای حل هر مسائل معلوم بایستی از میان مدل‌های ثابت جانور استفاده میشد . نوع GEKO این قابلیت را به کاربر می‌دهد تا مدل‌های توربولانس را با کاربرد موردنظرشان متناسب نمایند . بدین مراد چند پارامتر آزاد، قابل تغییر در این گونه ارائه شده میباشد که با تغییر و تحول این پارامترها قابلیت یکسان‌سازی نتایج شبیه‌سازی با هر فیزیکی قابل انجام می‌باشد (شکل 17) . به عنوان مثالCSEP برای جدایش جریان، CNW برای کردار نزدیک دیواره و CMIX برای اخلاق مخلوط جریان‌های متعدد استعمال میگردد . به عنوان نمونه ارتقا اندازه پارامتر CSEP باعث می گردد جریان زودتر بر روی تراز دچار جدایش شود . ذکر این نکته هم واجب می‌باشد که مقادیر پیش‌فرض مدل GEKO شبیه نوع SST است . 

 

نرم افزار Spaceclaim یکی از جدیدترین قابل انعطاف افزارهای تولید و رسم هندسه می باشد که شرکت ANSYS در نسخه های تازه خود آن را به محفظه Workbench طولانی تر کرده می باشد . شرکت انسیس کوشیده می باشد تا با افزودن این نرم افزار به محفظه کاربری ورکبنچ علاوه بر این که به قابل انعطاف افزارهای رسم الگوی خویش افزوده باشد، ترسیم هندسه را هم برای کاربران خود راحت خیس و جالب خیس از گذشته قابلیت و امکان پذیر کند . یوزرها می توانند از محفظه Workbench دسته قابل انعطاف افزار ترسیم را انتخاب و یکی از قابل انعطاف افزارهای ANSYS Design Modeler یا این که Spaceclaim را برای رسم شکل قضیه حیث خود بر گزینند . 

 

در این پست یک فیلم آموزشی از نرم افزار Spaceclaim برای آموزش کاربران عزیز مهیا شده است . 

 

در این فیلم آموزشی در مقدمه طریقه رسم صورت های متفاوت از قبیل دایره، مستطیل و… و تنطیمات آنان و همچنین منش ترسیم و گزینش خط آینه برای ترسیم هندسه های متقارن به طور بدون نقص بیان گردیده است . هر چند ایجاد هندسه های ساده، عمل آسانی به‌نظر می برسد البته به کارگیری صحیح و بجا از این هندسه های بی آلایش می تواند امداد بزرگی در ترسیم هندسه های به مراتب پیچیده کند . همینطور خط مش تهیه مختصات کارتزین و استعمال از آن برای کشیدن هندسه های مختلف و نیز تنظیمات اندازه گذاری از قبیل قطر دایره ها، زاویه خطوط، مقدار خطوط ارائه شده میباشد . 

 

فراگیری انتقال دادن هندسه، براندن یا تصحیح بخش های مختلف هندسه، تغییر مکان بخش های بخشی از یک هندسه و همینطور فراهم سازی یک هندسه 2 بعدی برای تبدیل شدن به یک هندسه 3 بعدی هم در این فایل آموزشی به تفکیک و به ترتیب مختص خود آمده می‌باشد .