سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی و ساخت دستگاه شبیه ساز فرآیند ذوب در کوره قوس الکتریکی در

 انجام پروژه با انسیس فلوئنت


به نقل از می متالز، عباس محمدی، قیم الکترونیک و اتوماسیون بخش فولادسازی تیم ملی صنعتی فولاد کشور‌ایران اعلام‌کرد: امروزه در همه کمپانی‌های پیروز عالم، تکنولوژی مشابه‌سازی یکی‌از شایسته ترین شیوه‌ها و ابزارهای تصمیم‌گیری میباشد که در سرویس مدیران است. این تکنولوژی مدیران را کارکشته می‌سازد پیشین از هرگونه تصمیم مدیریتی، سیستم تولیدی مو جود را مشابه‌سازی کنند.


او ادامه داد: در همین راستا در کارگاه فولادسازی کمپانی تیم ملی صنعتی فولاد کشور‌ایران، دستگاه مشابه‌ساز روند ذوب در کوره قوس الکتریکی پباده سازی و تاسیس شده است. این دستگاه مبنی بر یک اپلیکیشن ذیل ویندوز بر روی کامپیوتر هست که با بکارگیری یک میزکار طاقت فرسا‌افزاری، دستور‌های اپراتوری را به سیستم منتقل مینماید.


محمدی اظهار داشت: پباده سازی این دستگاه از سال 1393 در کمپانی تیم ملی صنعتی فولاد کشور‌ایران ابتدا و در سال 1396 به افتتاح رسید. این سیستم، به دو طرز در اختیار گرفتن دستی و خود کار، عملیات مشابه‌سازی را انجام میدهد. این دستگاه قابلیت و امکان مستقر سازی برای هر گونه کوره قوس الکتریکی با هر واحد سنجش گنجایش و بعد ها و هر جور سبد قراضه را دارا می باشد.


او راجع به شیوه تلاش این سیستم ذکر کرد: پیش از ابتدا پروسه مشابه‌سازی و تزریق بارفلزی به کوره، دسته و معیار بارفلزی محل ورود به یار و همدم چک آنان با دقت به دسته سیرتکامل فولادی گزینه باز‌بینی و بررسی قرار می گیرد. در آخر عملیات مشابه‌سازی، یک گزارش جامع و با جزئیات ظریف از همگی اتفاق ها برای اپراتور مهیا می شود. در حین بازه دوره عملیات مشابه‌سازی، سه پارامتر دما، دوره و ارزیابی (مذاب و سرباره) باید بوسیله اپراتور چک و در دست گرفتن شوند و انگیزه، کمینه کردن هزینه ایجاد یک بدن فولاد مذاب است.