سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی اپلیکیشن انسیس فلوئنت

 

معرفی اپلیکیشن انسیس فلوئنت

اپلیکیشن انسیس فلوئنت یکی‌از دوستداشتنی ترین و قدرتمندترین قابل انعطاف افزارهای دینامیک سیالات محاسباتی(CFD) در مسئله مشابه سازی اشکال گونه های فیزیکی میباشد که شما می‌توانید با انجام پروژه با انسیس فلوئنت به راحتی نیاز خویش را برطرف نمائید.

انجام پروژه با انسیس فلوئنت

قابل انعطاف‌افزار انسیس فلوئنت تا ورژن 6?3 جنس کمپانی FLUENT Inc بود. ولی بعداز خریداری قابل انعطاف‌افزار در سال 2006 بوسیله کمپانی ANSYS Inc ، به ANSYS FLUENT تغییر و تحول اسم بخشید و در سال 2009 از ورژن 6?3 به ورژن 12 افزایش پیدا کرد. اکنون ورژن 2019 اپلیکیشن انسیس فلوئنت با جواز قانونی کمپانی انسیس به طور بدون‌پول و قابل دانلود از وبسایت انسیس در مشت یوزرها سراسر عالم قرار گرفته میباشد.

 

فلوئنت همانند اکثری از اپلیکیشن دیگر از طریق های عددی برای حل مسائل به کارگیری می‌کند. روشی که در مکانیک سیالات با تیتر CFD شناخته میشود. درین شیوه با تبدیل معادلات دیفرانسیل پاره‌ای حکم دهنده بر سیالات به معادلات جبری، قابلیت حل عددی این معادلات آماده میگردد. با تقسیم منطقه متبوع به المان‌های کوچک‌خیس و اعمال حالت مرزی برای گره‌های مرزی و با اعمال تخمین‌هایی، یک دستگاه معادلات خطی بدست می آید که با حل این دستگاه معادلات جبری، میدان سرعت، فشار و دما در منطقه متبوع بدست میاید. روشی که با تیتر “حجم محدود” شناخته میگردد (FVM).همین امکان میباشد که مراحل انجام پروژه با انسیس فلوئنت را بسیار شل خیس از اپلیکیشن های شبیه نموده است.

 

با استعمال از حاصل بدست آمده از حل معادلات می‌قدرت برآیند نیروهای وارد بر سطح های، ضرایب برا و پسا و ضریب انتقال حرارت و….. را احتساب نمود.

 

نمایشگر ویدئو

 

00:00

05:22

 

 

? بخشی از قابلیت و امکان های اپلیکیشن فلوئنت

در راستای معرفی بهتر، بخشی از قابلیت و امکان های باارزش اپلیکیشن انسیس فلوئنت را با هم مرور میکنیم:

 

1) مشابه سازی جریان های تراکم‌پذیر و تراکم‌ناپذیر(مانند جریان روی ایرفویل ها)

 

2) ارزیابی جریان در وضعیت پایا (Steady) یا این که ناپایا (Transient)

 

3) مشابه سازی گونه های جریان‌های لزج، آهسته و متلاطم

 

4) بازنگری سیال‌های نیوتنی و غیرنیوتنی

 

5) مشابه سازی انتقال حرارت جابجایی مشتمل بر جابجایی آزاد یا این که اجباری و ادغام انتقال حرارت جابجایی/هدایتی

 

6) مشابه سازی گونه های گونه های انتقال حرارت تشعشعی

 

7) جور کادر‌های چرخان یا این که بومی(مانند دسته سازی جنبش پره های توربین باد و پمپ ها)

 

8) مش‌های لغزان و مش‌های متحرک(مانند مشابه سازی گلوله ی در حالا جنبش و پرتاب موشک)

 

9) برخورد‌ها و ترکیبات شیمیایی مشتمل بر احتراق و نوع‌های واکنشی(مانند احتراق در موتورهای خودروهای بنزینی یا این که دیزلی)

 

10) محاسبات لاگرانژی برای تغییر‌و تحول فاز از ذرات/قطرات کوچک/حباب‌ها یا این که مشتمل بر ترکیبی از همگی با فاز یکنواخت(مانند تغییر‌و تحول فاز مایع به بخار در یک شبکه)

 

11) اضافه کردن ترم‌های ازروی میل حجمی از گرما، جرم، مومنتوم، اغتشاش و ترکیبات شیمیایی با به کارگیری از قابلیت و امکان کدنویسی در فلوئنت(UDF)

 

12) باز‌نگری جریان در دور و اطراف های متخلخل(مانند باز نگری پوشال های کولر آبی رنگ)

 

13) مشابه سازی مبدل‌های حرارتی، رشته‌ها، رادیاتورها و راندمان آنان

 

14) جریان در هندسه‌های پیچیده? دوبعدی و سه‌بعدی و باصرفه‌سازی و حل کانال( مانند باز‌بینی جریان آیرودینامیک روی خودرو

 

ها و سئو صورت هندسی آنان)

 

انسیس فلوئنت

انسیس فلوئنت

باز بینی خصوصیت‌ها و امکان‌های تازه اپلیکیشن انسیس فلوئنت 2019

دراین بخش منحصراً به بازنگری تیتروار خصوصیت‌های ورژن‌ی 2019 اپلیکیشن انسیس فلوئنت می پردازیم و در مقاله ها یادگرفتن انسیس فلوئنت همین تارنما بازنگری جامع و بدون نقص هر کدام از خصوصیت‌های تازه شرح داده شده‌است.

 

تغییرات گرافیکی دور و اطراف انسیس فلوئنت 2019

شیوه فراخوانی پوشه‌های کیس دیتا در اپلیکیشن انسیس فلوئنت

شیوه اعمال حالت مرزی و ساخت امکان اسکن پیست وضعیت مرزی Boundary condition

بیش تر شدن نوع توربولانسی (GEKO (Generalized K-Omega

حلگر پیش فرض انسیس فلوئنت 2019 ( از الگوریتم Simple به Coupled تغییر و تحول پیدا نموده است)

تغییرات بخش کنسول انسیس فلوئنت 2019 

تغییرات نحوه‌های قدم وقتی در انسیس 19?3

طولانی تر شدن بخش اکسپرشن نویسی در انسیس فلوئنت 2019

انجام پروژه فلوئنت , انجام پروژه FLUENT

در fluentcfd.ir، انجام پروژه فلوئنت، انجام پروژه CFD، انجام مشابه سازی فلوئنت و … در مورد های متعدد علم ها تبدیل انرژی، مهندسی مکانیک سیالات، عمران، هوافضا، و… در صنعت، بوسیله متخصصین ما فقطً با انگیزه آموزشی انجام می‌گیرد. با دقت به کاربرد گسترده دانش دینامیک سیالات محاسباتی، انجام پروژه فلوئنت و انجام پروژه های سیالاتی مدام آیتم دقت اکثری از صنعت های و مهندسان بوده میباشد. گروه‌ی فلوئنت دینامیک سیالات محاسباتی برای او‌لین توشه در مرزوبوم قبول انجام مشابه سازی‌ها به یاری اپلیکیشن انسیس فلوئنت را تنهاً با هدف ها آموزشی پذیرفته و به مراد رعایت خوی علمی، همه‌ی روند مشابه سازی را به شخص درخواست کننده از روش یک فیلم ویدئویی تخصصی ضبط گردیده بوسیله مسئول پروژه، ارائه می‌نماید.

 

 

 

بعضی از شغل های صورت گرفته در زمینه ی انجام مشابه سازی با انسیس فلوئنت (ANSYS Fluent) بوسیله گروه‌ی فلوئنت دینامیک سیالات محاسباتی به شرح ذیل میباشد:

 

انجام پروژه فلوئنت و مشابه سازی عددی (CFD) جریان سیال در نازل های فراصوتی و بازبینی پدیده هایی نظیر شوک و خفگی نازل

انجام پروژه فلوئنت، انجام پروژه CFD و باز‌بینی تلاش توربوماشین‌ها از قبیل پمپ‌های سانتریفیوژ، توربین‌ها، کمپرسورهای شعاعی و محوری، حرفه، دمنده و … بوسیله طرز عددی و اپلیکیشن انسیس فلوئنت و انجام پروژه سیالاتی دراین باره

انجام پروژه فلوئنت و انجام پروژه CFD انتقال حرارت و جریان سیال در گوشه و کنار های متخلخل (Porous Media)

انجام پروژه فلوئنت و مشورت در قضیه پدیده های متفاوت فیزیکی با به کار گیری از مش دینامیکی (Dynamic Mesh)، مش متحرک (Moving Mesh) و به کارگیری از برنامه نویسی UDF در اپلیکیشن انسیس فلوئنت (Ansys Fluent).

انجام پروژه Fluent و انجام پروژه CFD جریان آب در سرریزها، سدها، جریان شبکه های روباز و…

انجام پروژه CFD و انجام پروژه فلوئنت در مسئله جریان های دوفازی و تعدادی فازی (Multiphase Flows) و بازنگری پدیده هایی از قبیل کاویتاسیون (Cavitation)، جوشش (Boiling)، چگالش (Condensation) و …

انجام پروژه Fluent در مسئله جریان های تراکم پذیر (Compressible Flows) فرنگی در موقعیت فراصوتی و مادون صوتی برای ایرفول و باز‌بینی پدیده های متفاوت از قبیل شوک، استال و …

انجام پروژه فلوئنت در مورد مشابه سازی جریانهای مشتمل بر ذرات آویزان به طور DPM و یا این که گونه فاز گسسته. پدیده هایی همچون ذرات آویزان گردوغبار هوا و یا این که ذرات سوسپانسیون آویزان در آب.

انجام پروژه فلوئنت و انجام پروژه CFD جهت باز بینی عددی جریان تراکم پذیر (Compressible Flows) داخلی در نازلهای متفاوت و باز نگری وضعیت جریان تراکم پذیر

انجام پروژه فلوئنت و تحلیل جریان سیال بر روی سطوحی از قبیل بدنه خودرو، توپ گلف، استوانه، و باز نگری ضرایب لیفت و درگ و … با به عمل بردن طریق دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) در اپلیکیشن انسیس فلوئنت (Ansys Fluent)

مشورت و انجام پروژه فلوئنت در مباحث انتقال حرارت هدایتی (Conduction)، جابجایی (Convection) و تشعشع (Radiation) در پدیده های متعدد

انجام پروژه Fluent و انجام پروژه های سیالاتی جریان در حالت میکرو و نانو و باز بینی عددی خصوصیت های جریان سیال در‌این‌حالت‌ ها

انجام پروژه فلوئنت درباره با محیط احتراق (Combustion Chamber) و باز‌نگری عددی روند احتراق در وضعیت متفاوت

انجام پروژه فلوئنت و مشورت کردن در مسئله های گوناگون جریان سیال و باز‌بینی انتقال حرارت در مبدل های حرارتی

انجام پروژه فلوئنت و مشورت در قضیه خنک کننده های الکتریکی یا این که هیت سینک (Heat Sink)

مشابه سازی عددی و انجام پروژه فلوئنت به خواسته باز بینی جریان دوفازی به طور اویلری لاگرانژی و ردگیری ذرات آویزان باطن فاز مایع

انجام پروژه سیالات و انجام پروژه Fluent به مراد بازنگری تلاش فینها و سطح ها صعودی انتقال حرارت پایین کاربردهای متعدد مهندسی

بازنگری عددی و انجام پروژه فلوئنت به مراد مشابه سازی توربین باد و باز نگری وضعیت جریان هوا در عبور از پره توربین

انجام پروژه فلوئنت مشابه سازی جریان هوای حریم بدنه خودرو و مشورت در موضوع آیرودینامیک و باز بینی بدنه خودرو یا این که ادوات هوایی به خواسته بهبود هندسی

انجام پروژه فلوئنت در قضیه پباده سازی و باز نگری گونه های مبدلهای حرارتی از قبیل مبدل های پوسته و لوله، مبدلهای کاغذ ای، مبدلهای لوله مارپیچ و غیره که به وسیله قابل انعطاف افزارهای متفاوت CFD از قبیل Fluent، CFX و OpenFOAM موررد باز‌بینی عددی قرار گرفته اند.

انجام پروژه Fluent و مشابه سازی تکان دیواره به طور نوسانی یا این که سیکلی بوسیله کاربرد برنامه نویسی UDF در اپلیکیشن انسیس فلوئنت (Ansys Fluent).

انجام پروژه فلوئنت و انجام پروژه CFD جهت مشابه سازی خوی جریان در سیکلونهای صنعتی و مشاهده اخلاق جریان و طریق جدایش ذرات آویزان

انجام پروژه پباده سازی ایندیوسر بوسیله CFturbo و انجام پروژه فلوئنت مشابه سازی اخلاق و رفتار جریان و تغییر تحول فشار سیال در ایندیوسر با استعمال از CFD.

مشابه سازی جریانهای سیالات بیولوژیکی با فلوئنت و CFD و انجام پروژه Fluent مشابه سازی جریان خون در رگ ذیل حالت گوناگون

قابل ذکر میباشد که به خواسته مشورت و مشابه سازی سیالاتی و انجام پروژه فلوئنت، از قابل انعطاف افزارهای ساخت هندسه و کانال نیز به کارگیری میشود. از گزاره این اپلیکیشن ها که در مشزنی آیتم به کار گیری قرار میگیرند میتوان به اپلیکیشن Gambit و Ansys Meshing اشاره نمود. همینطور به خواسته تهیه و تنظیم هندسه های پیچیده از قابل انعطاف افزاهایی از قبیل SolidWorks به کارگیری می شود.