سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عدد رینولدز

 انجام پروژه با انسیس فلوئنت


عدد رینولدز فقط پارامتری میباشد که بر ارتفاع محل ورود اثر میگذارد.

جریان در لایه مرزی سریعتر رویش می نماید و ارتفاع محل ورود نسبتا کوتاهتری دارااست.

درناحیه تکامل، لایه‌های مرزی به هم می پیوندند؛ این فعالیت در جریان آهسته، آرامتر و در جریان آشفته، سریع خیس واقعه می افتد پس سود میگیریم مدام قسمتی از ارتفاع لوله مرتبط با حیطه محل ورود میباشد البته به جهت کوچک بودن این ارتفاع آن را در حیث نمی گیریم.

وضعیتی که خطوط جریان مستقیم و موازی بوده پروفیل سرعت در تمام لوله یکسان باشد، جریان آهسته کاملا گسترش یافته نامیده می شود. در این موقعیت اثر لزجت در تمام بازه زمانی منتشر شده‌است.


در ابتدای لوله چنین وضعیتی برقرار نمی شود یعنی در صدر جریان تقریبا یکنواخت میباشد و با جلو رفتن در لوله اثرات لزجت بیشتر در جریان توسعه و گسترش می یابد. در یک تونل باد بلند هسته ویسکوز جریان بازدارنده برقراری تشابه در بین تست جور و حالت حقیقی وواقعی میگردد. به همین برهان از این تونل ها برای تست گونه هواپیماها به کارگیری نمی‌شود.


مسافت L از دهانه لوله تا محلی که جریان آهسته کاملا توسعه و گسترش یافته برقرار می شود با ارتباط تجربی زیر می تواند تعیین شود:





عدد رینولدز تاثیر متعددی بر ساختار جریان‌های گردابی دارااست. در اعداد رینولدز تحت تجزیه ورتکس‌های حاشیه حمله به صورت قابل مراعات‌ای به تاخیر می‌ افتد و ورتکس‌ها طولانی تر به سمت راءس برگه پر و بال صورت می گیرند. در زوایای حمله کوچک، ورتکس دوم بطور موثری ورتکس نخستین را به دو تمرکز وضعیت گردابی میشکافد و سبب ساخت یک بنا گردابی دوگانه میشود. در اعداد رینولدز فراتر (نزدیک به 3^10×4) جریان به یک وضعیت مماسی می رسد. ارتقا بیش تر عدد رینولدز صرفا موجب تغییرات کوچکی در حالت هسته ورتکس و تجزیه آن می گردد که حتی‌د‌ر برخی مسایل می‌قدرت از آن منصرف شد. تجزیه ورتکس ضعیف در زوایای حمله نادر، با ارتقا زاویه حمله با یک تجزیه مخروطی جایگزین میگردد.