سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع مختلف احتراق

 انجام پروژه با انسیس فلوئنت


در‌این بخش به گونه های سوختن از نگاه سرعت احتراق، بدون نقص یا این که ناقص بودن و .. اشاره می کنیم.


احتراق سریع

«احتراق سریع» (rapid combustion) نوعی از سوختن میباشد که مقدار متعددی انرژی، گرما و شعله با‌گاز در آن آزاد می‌شود. این جور احتراق معمولا با شعله همدم میباشد و از آن در موتور ماشین‌ها و سلاح‌های «گرمافشاری» (Termobaric) (نوعی بمب یا این که سلاح میباشد که در بالا جمع‌ای از مواد حریق‌زا در شعاع انفجاری خویش ساخت می نماید که با اکسیژن مو جود در جو ترکیب می گردد. آن‌گاه در مرحله سپس، این جمع حریق می گیرد. به‌ نحوی‌ که تمام ناحیه شعله‌ور گردیده را نابود میکند) به کار گیری میشود.


احتراق یک برخورد جابه‌جایی دوگانه محسوب میگردد و این در حالی میباشد که عکس العمل شیمیایی یک عکس العمل جابه‌جایی تکی در لحاظ گرفته می گردد.



احتراق آهسته

«احتراق آهسته» (slow combustion) نوعی از سوختن میباشد که در دمای زیر چهره می دهد. تنفس مثالی از این‌ سیرتکامل سوختن میباشد. تنفس را می‌اقتدار این سیرتکامل تمجید کرد: تبادل گازها فی مابین جان دار و محیطی که در آن معاش میکند. با این تعریف‌و‌تمجید دو گونه تنفس در جان داران خوا هیم داشت:


تنفس داخلی (سلولی)

تنفس فرنگی (ریوی)

در تنفس داخلی، تبادل گازها میان جریان خون و سلول‌های همسایه رخ می گیرد. خون طی عبور از در بین بافت‌های تن، نسبتاً به اندازه 5 تا 7 ? از حجم خویش، اکسیژن از دست می دهد و 4 تا 6 ? دی‌ اکسید کربن اخذ می نماید. زمانی که دما یا این که pH، ارتقا پیدا مینماید، اکسیژن بیشتری به بافت‌ها می رسد.


احتراق بی نقص

در «سوختن بدون نقص» (complete combustion) عکس العمل‌ دهنده (ماده سوختنی) به یاور اکسیژن می‌سوزد و تعداد محدودی متاع ساخت مینماید. هنگامی که هیدروکربنی در چارچوب این احتراق قرار می گیرد، صرفا دی‌اکسید کربن و آب ایجاد میگردد. در‌حالتی که هیدروکربن یا این که هر جور سوختی در هوا می‌سوزد، نیتروژن نیز در تولیدها احتراق قرار می گیرد. در صورتی‌که عناصری همچون کربن، نیتروژن، سولفور و آهن در عکس العمل کمپانی نمایند،‌ اکسید‌های معمول تشکیل می گردند. کربن منجر ایجاد کربن اکسید، نیتروژن منجر ساخت نیتروژن اکسید، گوگرد سبب ساز ایجاد سولفور اکسید و آهن منجر ساخت آهن اکسید میشود.