سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شبیه سازی دوفازی آبشار طبیعی در انسیس فلوئنت

انجام پروژه با انسیس فلوئنت


مشابه سازی دوفازی آبشار طبیعی در انسیس فلوئنت

جدایش جریان از سطح و یا این که جدایش جریان های دوفازی(آبشار طبیعی) از مهم‌ترین مسایل در مباحث مکانیک سیالات هست.

جدایش جریان چه به جهت صورت مختص هندسه یا این که بدلیل صورت یگانه جریان قادر است اثرات مثبت یا این که منفی پیرامون خویش داشته باشد. ازین رو همواره کارایی شده‌است این جدایش تا حد قابلیت و امکان در اختیار گرفتن گردیده باشد. یا این که در فیس عدم قابلیت و امکان در اختیار گرفتن این پدیده، اثرات و موقعیت ساخت جدایش به طور بدون نقص باز‌بینی و شود.

درین پروژه همت شده‌است جدایش یک جریان سیال آهسته(به جهت عجله گرانش) که در طبیعت به وضوح در آبشار طبیعی به چشم می‌خورد، باز‌نگری و بررسی گردد. هرچند این جدایش فقط به خیال عجله گرانش و تفاوت طول دو سطح واقعه می‌ افتد و اصطلاحا به آن آبشار طبیعی گفته می شود. در صنعت و همینطور مسایل مرتبط با جریان سیال در طبیعت مورد ها بیشماری ازین دست موجود هست. از پاراگراف این مسایل می شود به آبشارهای ساختمان بلند های خنک کن نیروگاه های سیکل ترکیبی، سیستم های خنک کاری ساختمان های وسیع نظیر بیمار ستان ها و…. اشاره کرد.

در‌این آنالیز کارایی شده‌است تا جریان دوفازی آبشار طبیعی به وسیله اپلیکیشن Ansys Fluent مشابه سازی و ارزیابی گردد.

 ایجاد هندسه و کانال بندی
هندسه آیتم به کار گیری درین نظارت، طولانی تر مشابه شبکه‌های آیتم استعمال در سیستم های انتقال آب و هوا در لحاظ گرفته گردیده و صرفا به جهت آشکارسازی هرچه اضافه سقوط جریان ، جدایش جریان از کناره و همینطور باز‌بینی تغییر‌و تحول فاز، از سیال با چگالی بالا (آب) مستعمل میباشد. در اکثری از موردها شبکه های انتقال هوای سرد نیز مبتلا این جدایش و سقوط می شوند که می اقتدار با همین طریق از هوای خنک به جای آب بهره برد.

کانال بندی آیتم به کارگیری متناسب با بخشها متفاوت دامنه حل جریان و همینطور با اعتنا به معیار توجه مایحتاج در نواحی گوناگون مشتمل بر 9 دیوایدر بوده و به وسیله اپلیکیشن Gambit تاسیس شده است. بهطوری که در نواحی در حدود جریان سیال اندازه سلول ها کوچکتر گردیده و نودها به یکدیگر نزدیکتر گردیده اند. کل دامنه مشتمل بر 626400 سلول بوده و به طور کامل از جور ساختاریافته می باشند